Z czym pić wodę?

Z czym pić wodę

Z czym pić wodę?

Z czym pić wodę?

Z czym pić wodę , aby była smaczniejsza i dalej bez cukru?
Woda jest niezbędnym składnikiem do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dziennie dorosła osoba powinna wypijać minimum dwa litry wody. W upalne dni zapotrzebowanie się zwiększa. Niestety smak wody może bardzo szybko się znudzić lub nie zadowalać. Jest to również częsty problem u dzieci, które nie chcą pić napoju, który nie ma określonego i ciekawego smaku. Wody smakowe w sklepie są bardzo kaloryczne i niezdrowe.
W domowych warunkach warto zrobić smaczną wodę, zdrową dla organizmu. Popularnym sposobem na urozmaicenie smaku wody jest dodanie cytryny i listków mięty. Zapewni to świetne orzeźwienie w upalne dni. Dodatkowo nie zmienia się kaloryczność, a cytryna pobudzi enzymy trawienne i procesy trawienne, przyśpieszając samooczyszczenie organizmu. Najlepszy zamiennik typowej lemoniady z cukrem.

Z czym pić wodę?

Kolejnym sposobem jest dodanie kolorowych owoców, takich jak maliny, kiwi, arbuz czy wiśnie. Nie tylko zmieni się smak wody, ale także zachęci dzieci do wypicia kolorowego napoju o ładnym wyglądzie. Taka kompozycja zapewni nam dawkę witamin, przeciwutleniaczy, składników mineralnych i pektyn.
Następna ciekawa propozycja to zioła. Szałwia nada wyrazistego smaku,dodatkowo ma działanie uspokajające. Można również użyć bazylii, rozmarynu, tymianku, kolendry, melisy, pokrzywy czy nawet pietruszki. Zapewni to wiele korzyści dla organizmu takich jak poprawa trawienia, wzmocnienie odporności, uspokojenie, poprawa gospodarki hormonalnej czy polepszenie funkcjonowania układu moczowego. Jest to również źródło antyoksydantów.

Z czym pić wodę?

Oprócz owoców i ziół, można również wykorzystać miód do osłodzenia wody. Ilość kalorii się zwiększy, ale jego właściwości prozdrowotne wynagrodzą to (pod warunkiem że nie jesteś na diecie redukcyjnej lub nie cierpisz na insulinoporność czy cukrzycę). Miód najlepiej zakupić u niezależnego pszczelarza. W dużych sieciach sklepowych miód często nie należy do tych najlepszej kategorii. Znajdziemy tam więcej cukru niż samego miodu. Woda z miodem przyniesie wiele korzyści dla organizmu. Ta płynna słodycz dzięki acetylocholinie pomoże wzmocnić wydolność mięśnia sercowego. Rozcieńczony z wodą, podany na zimno działa przeciwbiegunkowo. Enzymy pochodzące z gruczołów ślinowych owadów mają charakter antybiotyczny.
Kolejna kategoria to warzywa. Znany z reklam świeży ogórek nadaje się nie tylko na wieczór spa, ale również jako dodatek do wody. Ogórek wykazuje działanie przeciwcukrzycowe i nie zawiera wielu kalorii. Można połączyć z kokosem, który jest naturalnym izotonikiem. Ostatni dodatek to aloes. Jego soki silnie stymulują układ immunologiczny, dzięki temu pomaga w zwalczaniu chorób. Nie podnosi kaloryczności, ale nadaje ciekawego smaku.
Istnieje wiele sposobów urozmaicenia wody bez dodatku cukru. Każda z tych propozycji będzie lepsza, niż słodzone napoje czy energy drinki ze sklepu. Przygotowanie nie zajmuje dużo czasu, za to jest zdrowe i ma ciekawy wygląd. Dzięki temu ciągłe picie wody nie znudzi się nawet najmłodszym. Większość z tych napojów można również zabrać wychodząc z domu na spacer, do szkoły, bądź pracy.

 

Artykuł opracowany przez praktykantkę: Martę Słomiak

Po więcej ciekawych artykułów zapraszamy na naszego bloga

Dietetyk Katowice

mgr Kamila Dyndor

FIZJODIET MEDICAL SPA & Masaż Katowice

Author Info

FIZJODIET MEDICAL SPA