Odchudzam się – jedzenie na wycieczce

jedzenie na wycieczce

Odchudzam się – jedzenie na wycieczce

Odchudzam się – jedzenie na wycieczce

Jedzenie na wycieczce sprawia problem osobom podczas diety redukcyjnej.

Wybierając się na całodniową wycieczkę koniecznie powinniśmy zaplanować dzień wcześniej jakie pożywienie ze sobą weźmiemy. Jeśli nie będziemy w stanie spożyć ciepłego posiłku musimy zaopatrzyć się w suchy prowiant. Najprościej mówiąc przez suchy prowiant rozumiemy porcje jedzenia gotowe do spożycia bez przyrządzania i gotowania.

Jedzenie na wycieczce – przykłady

Niekoniecznie najbardziej wartościowym posiłkiem, ale dobrym pomysłem będą dobrze nam znane kanapki . To właśnie suchy prowiant, który każdy z nas pamięta z czasów szkolnych.
Gdy w takich kanapkach zadbamy o odpowiednie pieczywo, zawartość oraz dodatki mogą one stać się przyzwoitym posiłkiem na wyprawę. Weźmy na przykład bułki czy pieczywo pełnoziarniste. Posiadają wiele walorów odżywczych i długo trzymają w sytości. Przez to, że są wypiekane z mąki z całych ziaren, a nie ze zwykłej białej, posiadają więcej błonnika, witamin i minerałów. Komponując takie pieczywo z chudym mięsem na przykład filetem z piersi z kurczaka lub indyka i dodając do tego ulubione warzywa, tworzymy bardzo smaczny i wartościowy posiłek. Możemy również skomponować kanapki z łososiem lub tuńczykiem, dowolną pastą lub mozzarellą. Możliwości jest naprawdę mnóstwo, jednak będąc na diecie redukcyjnej warto wybrać mniej kaloryczne dodatki. Dobrze jest unikać pewnych składników takich jak np.  białe pieczywo, ser żółty, wieprzowe wędliny, pełnotłusta mozzarella czy inne produkty przetworzone, zawierające tłuszcze nasycone i cukry proste. Kanapki mają największą zaletę. Bardzo łatwo je spakować i przetransportować.

Jedzenie na wycieczce – przykłady

Kolejną propozycją jest suszona wołowina. Bardzo wygodna oraz często stosowana jako przekąska idealnie nadaje się do zabrania na podróż. Wołowina posiada wysokiej jakości białko, jednak zawiera sporo kalorii co jednak np. w wędrówce po górach będzie potrzebne.  Suszona wołowina zawiera także sporo soli więc może służyć jako przekąska, jednak nie należy przesadzać z ilością. Do przekąsek możemy zaliczyć także wszelkiego rodzaju orzechy. Wysokokaloryczne zawierające sporo witamin, minerałów oraz zdrowych tłuszczów dobrze nadają się na energetyczną przekąskę na wyprawie. Zamiast słodyczy i batonów warto zabrać ze sobą porcję owoców na przykład banany. Nie możemy zapomnieć o żywności liofilizowanej, która prawie nie zajmuje miejsca w plecaku a do jej przygotowania potrzebujemy tylko lub aż wrzącej wody.
Powtarzając, przygotowując się na całodniową wędrówkę należy dokładnie przemyśleć co weźmiemy ze sobą do zjedzenia. Suchy prowiant może być równie smacznym wariantem co ciepłe posiłki i odpowiednio skomponowany zawierać sporo wartości odżywczych. Możemy  go oczywiście dostosować do obecnie stosowanej diety , lecz należy pamiętać że całodniowa wyprawa rządzi się swoimi prawami i w zależności od jej intensywności pożywienie również powinno być dostosowane.
 

Po więcej ciekawych artykułów zapraszamy na naszego bloga

Dietetyk Katowice

mgr Kamila Dyndor

FIZJODIET MEDICAL SPA & Masaż Katowice

Author Info

FIZJODIET MEDICAL SPA