Jak utrzymać wagę po schudnięciu?

Jak utrzymać wagę

Jak utrzymać wagę po schudnięciu?

Jak utrzymać wagę po schudnięciu?

Jak utrzymać wagę po schudnięciu? Jest to największy problem większości osób po odchudzaniu. Zazwyczaj chcemy to sobie wynagrodzić. Skoro już jesteśmy szczupli to przecież możemy jeść znowu tak samo jak przed dietą. Nic bardziej mylnego. Duży skok kaloryczny może nam bardzo zaszkodzić. Istnieje kilka zasad, które pomogą w utrzymaniu należnej masy.

Dieta?

Najlepiej wykluczyć z diety produkty wysoko przetworzone. Po pierwsze warto zwracać uwagę na skład. Im krótszy, tym lepiej dla nas i naszego zdrowia. Po drugie zaleca się regularne posiłki. Dzięki temu nie będziemy głodni i nie sięgniemy po przekąski, które mogą mocno podwyższyć kalorie w danym dniu. Unikanie spożywania alkoholu w większych ilościach, słodyczy, czy słonych przekąsek również pomoże w utrzymaniu pożądanej masy. Czasami wydaje się, że mały batonik zakupiony w automacie podczas przerwy w pracy nie zmieni drastycznie ilości kalorii w danym dniu. Jednak te słodkie przekąski mają nawet 300 kcal. Kolejna zasada to picie wody. Minimum dwa litry dziennie. Powstrzyma głód i nawodni organizm. Dodatkowo zapewni to lepsze samopoczucie. Warto unikać jedzenia poza domem. W większości restauracji nie podają kaloryczności dania, ani pochodzenia składników. Ciężko określić, co i ile zjadamy. Najlepiej przyrządzać posiłki w domu, wtedy mamy pewność, jakie składniki znajdują się w naszym daniu.

Ruch?

Oczywiście bardzo ważny jest ruch. Wystarczy 3 razy w tygodniu wybrać się na rower, basen, siłownię. Nie muszą to być bardzo wymagające ćwiczenia. Piesze wędrówki czy jogging wystarczą. Zbudujemy masę mięśniową i ładną sylwetkę. Dobrym sposobem jest prowadzenie dzienniczka dietetycznego. Wystarczy wpisywać co się zjadło i kiedy. Ilość pożywienia i składniki. Dzięki temu można kontrolować posiłki i sprawdzić, gdzie popełnia się błędy. Mogą to być przekąski, za małe śniadanie lub nieregularne posiłki. Pomaga to również w kontrolowaniu wypijanej wody. Jeśli taka forma nie wydaje się być miła, istnieje wiele aplikacji w telefonie, które mogą to ułatwić. Przykładowo „Water Time” przypomina o piciu wody, ustala ile powinno jej być i zapisuje informacje. „Fitatu” pozwoli na szybkie wyliczenie kalorii w danym dniu i podpowie, czy nie jesz ich za dużo, bądź za mało.Te wszystkie sposoby mogą pomóc w uniknięciu efektu jojo i zachowania pożądanej masy ciała.

 

Najważniejsze zawsze jest nastawienie. Trzeba chcieć żyć zdrowo i nie robić tego na siłę. Dieta, czy zasady po niej nie powinny się źle kojarzyć. Nie musi być nudna i bardzo wymagająca. Aktualnie istnieje wiele urozmaiceń i sposobów na połączenie smacznego ze zdrowym. Zachowanie ładnej sylwetki powinno być banalnie proste. Wystarczy się zastosować do kilku zasad, a efekty zostaną z nami na znacznie dłużej.

Artykuł opracowany przez praktykantkę: Martę Słomiak

Po więcej ciekawych artykułów zapraszamy na naszego bloga

Dietetyk Katowice

mgr Kamila Dyndor

FIZJODIET MEDICAL SPA & Masaż Katowice

Author Info

FIZJODIET MEDICAL SPA