Dieta na wakacjach – restauracja

Dieta na wakacjach

Dieta na wakacjach – restauracja

Dieta na wakacjach

Dieta na wakacjach – restauracja.

Co wybrać w przeciętnej restauracji/karczmie podczas diety redukcyjnej? 

 

Stosowanie się do diety w czasie wyjazdu jest dużo większym wyzwaniem niż w miejscu zamieszkania. Najbardziej możemy sobie to ułatwić przygotowując posiłki i transportując je razem ze sobą, trzymając się tzw. diety pudełkowej. Czasami jednak mamy możliwość skorzystania z oferty pobliskich karczm lub restauracji. Powinniśmy kierować się wtedy kilkoma prostymi zasadami zdrowego odżywiania, które obowiązują również gdy zdarzy nam się zjeść na mieście.

Dieta na wakacjach

Pierwszym warunkiem jest omijanie szerokim łukiem wszelkich restauracji typu fast-food, których propozycje dań składają się głównie z żywności przetworzonej, tłuszczów nasyconych i cukrów prostych oraz pożywieniu przyrządzanym na głębokim tłuszczu. A tych elementów powinniśmy unikać nie tylko na diecie redukcyjnej, ale w każdym innym wypadku.
Bardzo dobrym rozwiązaniem jest odwiedzenie restauracji mającej w swojej ofercie dania diety śródziemnomorskiej. Wpływa ona pozytywnie na zdrowie człowieka (jest stosowana w chorobach układu krwionośnego), ale też wspomaga odchudzanie. Występuje w niej dużo błonnika, zdrowych tłuszczów oraz witamin. Trudno znaleźć tam czerwone mięso, natomiast występuje spora ilość ryb i owoców morza. Dużą część stanowią także warzywa i owoce. Wiele tych elementów zawiera kuchnia włoska. W takiej restauracji będziemy mogli pokusić się np. o różnorakie makarony z krewetkami lub rybą i warzywami. Należy jednak pamiętać o unikaniu tłustych sosów, w których makaron może być zatopiony.

Dieta na wakacjach

Obecnie często możemy natknąć się na restauracje, która oferuje jedzenie na wagę. Jest to bardzo dobry sposób skomponowania sobie posiłku według własnych upodobań, trzymając się stosowanej diety. Najprostszym daniem będzie np. wybranie chudego mięsa (kurczak, indyk), do tego porcji węglowodanów w postaci ryżu, kaszy lub makaronu i dopełnienie wszystkiego smaczną i zdrową sałatką z warzyw.
Ważnym elementem przy żywieniu się w restauracjach jest unikanie różnego rodzaju dodatków: tłustych przystawek, różnych dipów oraz sosów, słodzonych napojów, alkoholu oraz deserów.
Dobrą alternatywą mogą być dania kuchni wegetariańskiej ze względu na dużą zawartość warzyw. Trzeba jednak pamiętać by wybrać danie bogate również w białko. Jeśli chodzi o kuchnie polską kojarzy się ona głównie z daniami tłustymi. Możemy wybrać dania z grilla. Dobrze natomiast unikać mięs, ryb czy warzyw w panierce, która podczas smażenia na tłuszczu pochłonęła znaczną jego część. Wiele dietetycznych potraw znajdziemy w kuchni azjatyckiej. Jednak tak jak poprzednio w restauracji chińskiej należy unikać potraw smażonych na głębokim tłuszczu. Dobrym wyborem tutaj będą dania gotowane na parze.

Podsumowując jeśli podczas wyprawy mamy możliwość zjedzenia w restauracji, to stosując się do zasad zdrowego jedzenia nie powinno to zaszkodzić naszej diecie.  

 

Po więcej ciekawych artykułów zapraszamy na naszego bloga

Dietetyk Katowice

mgr Kamila Dyndor

FIZJODIET MEDICAL SPA & Masaż Katowice

Author Info

FIZJODIET MEDICAL SPA