Co można podjadać na diecie?

Co można podjadać na diecie

Co można podjadać na diecie?

Co można podjadać na diecie?

Co można podjadać na diecie? Po co sięgnąć w przypadku uczucia głodu, aby nie zwiększyć znacząco bilansu kalorycznego? 

Wiele osób ma problem podczas diety odchudzającej, czy trzymania odpowiedniej wagi z narastającym głodem. Występuje to bardzo często przy znacznym obniżeniu ilości kalorii. Zazwyczaj takie osoby podjadają różne przekąski, niestety sięgają po te niezdrowe i z wysoką kalorycznością. Na szczęście jest wiele innych produktów, które nie zmienią znacząco naszego bilansu kalorycznego. Warto zwracać uwagę na gęstość kaloryczną, czyli zawartość kalorii w pewnej objętości produktu. Należy wybierać te, które mają niską gęstość kaloryczną, a wysoką odżywczą. 

Co można podjadać na diecie?

Pierwszym i zarazem najprostszym sposobem jest wypicie szklanki wody w czasie głodu. Może to znacząco pomóc. Warto urozmaicić ją cytryną i miętą. Jeśli woda nie wystarczy można zjeść małą sałatkę. Ogórek, pomidor, seler, szparagi, sałata to produkty, które mają znikome ilości kalorii. Przykładowo sałatka z 30g pomidora, 50g ogórka, 30g sałaty, 20g selera wyniesie zaledwie 24 kalorie, a dzięki niej nie będziemy głodni na następne godziny. Łatwiej przetrwać do głównego dania. Jeśli ma się ochotę na coś słodkiego można zjeść owoce. Duże jabłko to około 85 kcal. Dodatkowo zawiera wapń, błonnik, pektyny i wiele witamin. Cytrusy również nam nie zaszkodzą. Połowa grejpfruta to około 50 kcal. Mała pomarańcza to 55 kcal. 60 gramowa mandarynka zawiera poniżej 30 kalorii.

Jeśli ma się ochotę na coś ciepłego, można zapiec kalafior z brokułem. Mieszanka 100g kalafiora i 100g brokuła to niecałe 60 kcal. Szybka, gorąca przekąska o niskiej kaloryczności. Zamiast kalafiora i brokułów można użyć paprykę i grzyby.

Co można podjadać na diecie?

Kolejną smaczną przekąską jest galaretka bez cukru. Bardzo mała ilość kalorii, ale smaczny zamiennik typowych słodyczy. Do pracy zawsze możemy zapakować do pudełeczka rzodkiewki. Jedna rzodkiewka to około 1 kalorii. Oprócz rzodkiewek można zabrać melona kantalupa (1/8 melona= 24 kcal), pomidorki koktajlowe (100g= 18 kcal), pieczoną cukinię w plastrach (100g= 17 kcal), morelę (1 sztuka= 45 kcal), ogórka (100g= 14 kcal), szparagi (100g= 21kcal), miechunkę (100g= 32 kcal), ogórka małosolnego (1 sztuka= 8 kcal), szpinak (100g= 22 kcal). Jednak należy pamiętać, że niektóre produkty mogą nas zmylić. Przykładowo suszone owoce. Brzmi zdrowo, jednak takie produkty zawierają duże ilości cukru.

Z nabiału najlepiej omijać żółty ser, tłuszcz zazwyczaj przekracza 50% oraz serki topione i pleśniowe. Jeśli chodzi o produkty mięsne nie zaleca się parówek, mięsa wieprzowego i produktów wątpliwego pochodzenia. Z tłuszczów najlepiej wybierać roślinne z dużą ilością jedno- i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Oczywiście należy unikać słodyczy do podjadania, słonych przekąsek i alkoholu. 

 

Powyższe informacje pomogą w wyborze zdrowej i niskokalorycznej przekąski. Od słodkich do słonych, przez gorzkie i kwaśne. Warto zawsze zabrać ze sobą te najzdrowsze produkty i cieszyć się ładną figurą. Każdą propozycję można zmodyfikować, dobrać przyprawy i smacznie zjeść. 

Artykuł opracowany przez praktykantkę: Martę Słomiak

Po więcej ciekawych artykułów zapraszamy na naszego bloga

Dietetyk Katowice

mgr Kamila Dyndor

FIZJODIET MEDICAL SPA & Masaż Katowice

Author Info

FIZJODIET MEDICAL SPA